wtorek, 2 października 2012

Nawiążmy przyjaźń z naszymi Aniołami Stróżami

Dziś w kalendarzu liturgicznym wspomnienie Świętych Aniołów Stróżów.
W październiku 1987 r. Matka Boża w czasie objawienia dała zadanie do wykonania widzącej Marii Pavlović i jej przyjaciołom, którzy tego dnia towarzyszyli jej. Matka Boża poprosiła, aby każdy z nich napisał list do swojego Anioła Stróża i następnego dnia oddał go Jej. Ta historia jest opisana w książce s. Emmanuel Medjugorie. Lata 90. Triumf serca *
Opowiada jedna z przyjaciółek Marii Pavlović obecna tego dnia w czasie objawienia Matki Bożej:
„Nie wierzyłam własnym uszom! Nie wiedziałam, że można pisać do swojego Anioła Stróża, że on lubi otrzymywać listy! Miałam duży kłopot, bo od wielu lat nie powiedziałam ani słowa do swojego Anioła Stróża. Kiedy byłam mała i dowiedziałam się, że przy mnie jest Anioł Stróż, wtedy z nim rozmawiałam. Ale nie trwało to długo. I teraz nagle w przeciągu 24 godzin, miałam napisać do niego list! Ale wszyscy czworo przykładnie odrobiliśmy nasze wakacyjne lekcje. Kiedy Gospa pojawiła się następnego dnia, towarzyszyły Jej małe aniołki. Marija wyjaśniła nam, że te aniołki były podobne do dzieci w wieku około półtora roku. Marija nie wiedziała czy to byli nasi Aniołowie Stróże, ponieważ Gospa nie dokonała prezentacji, lecz było ich czworo i uważnie patrzyli na każdego z nas. Ja na pewno czułam, że mój Anioł Stróż to jeden z nich. Tego wieczoru Gospa zachęciła nas do nawiązania przyjaźni z naszymi Aniołami Stróżami, do wołania do nich o pomoc. Powiedziała, że mamy ich prosić o łaski, o przysługi.
Następnego dnia listy nasze zostały złożone u stóp Gospy. Później spaliliśmy je. W ciągu najbliższych dni dużo rozmawialiśmy o naszych Aniołach Stróżach i zdaliśmy sobie sprawę z ich obecności, z ich pomocy. To wzbudziło w nas radość, i to jaką radość! Każdy z nas zaczął prowadzić krótką rozmowę ze swoim Aniołem Stróżem i ta rozmowa zmieniła nasze życie. Zaczęliśmy przeżywać różne przygody, właśnie dzięki naszym Aniołom Stróżom …"
* Medjugorie. Lata 90. Triumf serca (Wydawnictwo Księży Marianów)