wtorek, 5 listopada 2013

„Wikary. Ks. Wojtyła w Niegowici”

https://plus.google.com/photos/113418542742177717438/albums/5942813360964601553



Kochani zgodnie z obietnicą wracam do wczorajszej premiery filmu „Wikary. Ksiądz Wojtyła w Niegowici” Wczoraj po premierze  rozmawiałem z reżyserem filmu ks. Jarosławem Cieleckim, który prosił abym napisał Wam o tym, że 16 października 2013 roku - 35 lat po wyborze Karola Wojtyły na papieża - przewodniczył modlitwie w Bazylice św. Piotra w Rzymie, przy grobie bł. Jana Pawła II. Tego dnia położył kopię filmu na ołtarzu, mówiąc: "Ojcze Święty proszę Cię, aby ci, którzy będą widzieć ten film mogli odczuć twą obecność, żeby mogli odczuć twoją bliskość…"



Czy ta modlitwa została wysłuchana? Jestem pewny, że tak. Wiem, że to doświadczenie bliskości Ojca Świętego było odczuwalne nie tylko dla mnie, ale i dla wielu osób obecnych w sali Teatru Groteska.
Pan Karol Dudek, odtwórca roli ks. Karola Wojtyły zapytany czy w czasie kręcenia filmu czuł opiekę bł. Jana Pawła II powiedział:

„Muszę wyznać, że tak właśnie było. W scenach modlitewnych, w chwilach zadumy zawsze prosiłem go o to, by pomógł mi dobrze odegrać rolę, żebym nie zepsuł tej postaci, i mam nadzieję, że zostałem wysłuchany. Choć wiem, że nie jestem aktorem, to mam nadzieję, że udało mi się dobrze wypełnić zadanie. On czuwał nad tym, by to nie wyszło kiepsko.” (Nasz Dziennik)

Film w piękny sposób ukazuje, że dla ks. Karola Wojtyły każde działanie wypełnione było modlitwą. Szczególnie modlitwą zawierzenia Maryi, modlitwą serca, z miłością. Powstało wiele filmów o bł. Janie Pawle II, w których główne role grali znani aktorzy. Po oglądnięciu wszystkich tych filmów miałem niedosyt. Wiem, że ogromnie trudno jest pokazać postać ks. Karola Wojtyły takim, jakim był naprawdę. Panu Karolowi to się udało i myślę, że to nie jest tylko moje odczucie. Pragnę podziękować nie tylko jemu, ale wszystkim aktorom...
Bardzo dziękuję ks. Jarosławowi Cieleckiemu za ten piękny film.

PS Sceny i wydarzenia w filmie oparte są na faktach. Stroje liturgiczne używane przez aktora są tymi, z których korzystał ks. Karol Wojtyła.

Film został przekazany Ojcu Świętemu Franciszkowi oraz zaprezentowany w Watykanie.

PS2 Artykuł na portalu, Sądeczanin … zobacz